Pers

 

Je Doet Je Best Maar (2016)

 

M/V in De Wereld Draait Door (kijk hier terug)

“Nieuwe nummers winnen muzikaal live aan diepte.” (3voor12 over albumrelease)

“Heel lang wilde Aafke Romeijn principieel geen parkeergeld betalen.” (interview Parool 10 feb 2016)

“Ik heb een schaamteloze fascinatie voor pulptelevisie.” (interview De Volkskrant 17 feb 2016)

“Een verademing.” (Leon Verdonschot in De Groene Amsterdammer)

“Teksten dwingen tot luisteren.” (cd-tip van de week in De Telegraaf)

“Van duister en boosaardig tot luchtig en dansbaar.” (NRC Next)

“Een afwisselende popplaat met diepgang.” (PlatoMania)

“Aafke Romeijn eist aandacht op met woorden.” (Dagblad van het Noorden)

“Hypnotiserende kwaliteit.” (Oor)

“Dit album móet je deze maand luisteren.” (ELLE)

“Exhibitionisme en angst voor je eigen hoofd” (interview 3voor12Utrecht)


 

CHIN.IND.SPEC.REST. (2014)

 

“Nederlands’ mooiste woord” (interview Trouw 6 dec 2014)

“Talent” (Elsevier 2014)

“Het allermooist wordt het wanneer alles samenkomt en de elektronica en piano elkaar aanvullen en versterken, zoals bij de prachtige eerste single ‘A2’.” (3voor12 over de albumpresentatie van CHIN. IND. SPEC. REST.)

“Ik vind woede belangrijk” (interview CJP Magazine, dec. 2014)

“Een bijzonder talent” (Platomania, dec. 2014)

“Gewaagder en veel interessanter dan ander Nederlandstalig repertoire” (De Telegraaf)

“Het Nederlandse antwoord op Charli XCX: ****” (Festivalinfo)

“Heftig en beeldschoon” (OOR)

“Exceptioneel: *****” (Haarlems Dagblad)

“Een bijzonder talent” (PlatoMania)

“Onderscheidend en experimenteel” (The Post Online)

“Éen van de betere Nederlandstalige platen van de laatste jaren.” (ROAR E-zine)

“Grillig en grappig” (Atze de Vrieze op 3voor12)

“Ik moet nog zien dat Roosbeef zoiets uitbrengt. Vernietigend mooi.” (FileUnder)

“Opnieuw een gewaagd en geslaagd album.” (Kindamuzik)

“Aafke Romeijn heeft het opnieuw voor elkaar gekregen om een dijk van een plaat af te leveren. Prachtig triest. Verplichte literatuur voor wie de Nederlandstalige muziek een warm hart toedraagt.” (Mousique)

“Romeijn was al een bovengemiddelde tekstschrijver, maar de keuze voor Nederlandstalige nummers heeft tot nóg knappere teksten geleid. Een grillig, vervreemdend, ontroerend en knap album.” (CultuurBewust)

“Aafkes karakteristieke stem komt in het Nederlands veel beter tot zijn recht, en als je zo met woorden kan toveren als op dit album, begrijp je de keuze tot de taalswitch meteen. Dit album is een schot in de roos.” (Patsounds)


 

Stella Must Die! (2012)

 

“De emotie spat er keihard en onverbloemd vanaf. Na afloop ben je als luisteraar leeg. Heeft Stella alle leven uit je gezogen en is Aafke onder je huid gekropen. Een plaat die dat kan is zeldzaam.” (Theo Ploeg)

“Een plaat die bloedt.” (FileUnder)

“Romeijn schakelt net zo snel tussen emoties als een autocoureur tussen versnellingen.” (Kindamuzik)

“Hier wordt een verhaal verteld dat je nog lang zal heugen.” (MusicMeter)

“Een stukje kunst tussen alle commercie.” (3voor12)


 

Archief

 

“Langs veel provinciale wegen in Brabant staan alleen maar bordelen en Chinese restaurants.” – interview met 3voor12 over snelwegen en eenzaamheid

Pannenkoekers: “De lievelingskleur van Aafke Romeijn is LSD”

Kindamuzik: “Alles moet groot en meeslepend”

The Guardian

3voor12: interview over touren in de UK

“Aafke Romeijn boeit van begin tot eind.” (3voor12 over Stukafest)